عناوین برگزیده
کد مطلب : 65388 تاریخ مطلب : 1399/05/29

از سرگيري اجراي طرح ترافيک در پايتخت از ابتداي شهريور

طرح ترافيک و طرح کنترل آلودگي هواي شهر تهران از روز شنبه، يکم شهريور ماه 99 مجددا آغاز خواهد شد.

طرح ترافيک و طرح کنترل آلودگي هواي شهر تهران از روز شنبه، يکم شهريور ماه 99 مجددا آغاز خواهد شد.
از اين پس تا اطلاع ثانوي، طرحهاي ترافيکي پايتخت از ساعت 8:30 تا 16 برقرار خواهد بود و جهت رفاه حال شهروندان يک بار خروج از هر دو طرح از ساعت 14:30 آزاد است. در روزهاي پنج شنبه نيز صرفاً طرح کنترل آلودگي هوا و از ساعت 8:30 تا 13 اجرا خواهد شد.
به اين ترتيب با توجه به شروع ساعت کار کارکنان دولت و بخشهاي تابعه در ساعت 7 تا 7:30 صبح، اين امکان براي آنها ايجاد ميشود که بدون پرداخت عوارض براي سفرهاي کاري خود وارد محدوده هاي مذکور شوند.
عوارض تردد در محدودههاي ترافيکي براي خودروها با توجه به نوع معاينه فني (اعم ازعادي، برتر و يا هيبريدي- برقي)، محدوده سکونت، محدوده تردد، ساعات تردد، پس از دريافت تصاوير آن پردازش و محاسبه ميشود. ساعات اوج تردد صبحها از 8:30 تا 10:30 و ساعات اوج تردد عصرها (فقط ورود) از 14:30 تا 16 تعريف شده و بازه زماني 10:30 تا 14:30 نيز به عنوان ساعات تردد غيراوج در نظر گرفته شده است.
افزايش ترافيک معابر اصلي در محدودههاي مرکزي شهر، تردد سنگين وسايل نقليه و افزايش تاخير در ترددها و بروز ترافيکهاي شديد، اشباع فضاي پارک حاشيهاي و افزايش پارک دوبله و در نتيجه، کاهش ظرفيت معابر از جمله دلايلي است که از سوي مسئولان براي آغاز دوباره طرح هاي ترافيکي ذکر شده است.
شهروندان محترم مي توانند براي دريافت اخبار و اطلاعات بيشتر در خصوص طرح ترافيک به سامانه تهران من به نشانيmy.tehran.irمراجعه فرموده و يا با شماره 137 کد 5 تماس حاصل نمايند.

رانندگان موسسات اتومبيل کرايه تحت پوشش شامل سهميه طرح ترافيک مي توانند با شارژ حساب کاربري تهران من و ثبت سفر برگ توسط موسسه از تخفيف ويژه جهت ورود به اين محدوده استفاده نمايند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور