عناوین برگزیده
کد مطلب : 63874 تاریخ مطلب : 1399/03/18

جزئيات جديد اجراي طرح ترافيک در تهران اعلام شد

شهرداري تهران جزئيات جديد اجراي طرح ترافيک را در پايتخت اعلام کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل ازفارس، شهرداري تهران اعلام کرد: طبق مصوبه شوراي ترافيک شهر تهران و بنابر اعلام ستاد ملي مقابله با کرونا و پيروز حناچي شهردار تهران، از آنجا که زمان کار اداره ها از 7 تا 14 است طرح ترافيک و طرح محدوده آلودگي هوا از ساعت 8 تا 16 اجرا ميشود، همچنين بعد از ساعت 14 خروج از محدودههاي ترافيکي بلامانع است.

پنجشنبهها هم طرح آلودگي هوا از ساعت 8 صبح تا 13 اجرا ميشود و در صورت تردد از سهميه تردد رايگان فصلي کسر خواهد شد.

ساکنان محدودههاي ترافيکي نيز طبق روال در صورت تأييد اطلاعات ملک خود ميتوانند تا قبل از ساعت 9 صبح يکبار خروج و بعد از ساعت 16 بعدازظهر يکبار ورود رايگان به محدوده محل سکونت خود داشته باشند.

امسال براي ورود به محدودهها بايد پس از شارژ حساب شهروندي به ميزان کافي، اقدام به رزرو طرح مورد نظر شود. در مورد محدوده طرح آلودگي هوا پس از اتمام سهميه مجاز فصلي نيز بايد در حساب کاربري، رزرو انجام شود.

هر خودرو با پلاک تهران به شرط ثبت نام در سايت تهران من» و افزودن خودرو در حساب کاربري تهران من، 20 روز در هر فصل مجاز به تردد رايگان در محدوده کنترل آلودگي هوا (زوج يا فرد سابق) است. اين مزيت نيز براي خودروهاي پلاک شهرستان تا 15 روز براي هر فصل برقرار است. اما براي روزهاي بيشتر از سهميه مجاز هر فصل، تعرفه به صورت نيم بها (نصف هزينه ورود به محدوده طرح ترافيک) محاسبه ميشود.

درضمن تعداد روزهاي مجاز ترددهاي رايگان فصلي قابل انتقال به فصل بعد نيست. در ضمن پلاکهاي تهران شامل پلاکهايي ميشود که دو رقم سمت راست آن شامل 11-22-33-44-55-66-77-88-99-10-20-30 باشد.

  • بايدها و نبايدهاي طرح ترافيک

تمامي خودروها براي تردد در سراسر شهر تهران (از جمله محدودههاي ترافيکي) بايد داراي معاينه فني باشند. در غير اينصورت دوربينهاي معين در طول شبانه روز و حتي ايام تعطيل اقدام به ثبت پلاک جهت اعمال قانون از طريق راهور ناجا خواهند کرد.

اخذ معاينه فني برتر الزامي نيست اما با دريافت آن، خودروي مزبور از تخفيف 30 درصدي در پرداخت عوارض ورود به طرحهاي ترافيکي برخودار خواهد شد.

سهميه 20 روز تردد رايگان فقط جهت تردد در محدوده کنترل آلودگي هوا است و براي ورود به محدوده طرح ترافيک بايد حساب شهروندي شارژ و قبل از روز تردد اقدام به رزروِ ورود به محدوده طرح ترافيک اصلي انجام شود.

در صورتي که رزرو محدوده آلودگي هوا انجام شده اما فرد متقاضي قصد ورود به محدوده طرح ترافيک را دارد بايد رزرو قبلي (کنترل آلودگي هوا) را لغو کند و سپس رزرو طرح ترافيک انتخاب شود.

از روز پنجشنبه هر هفته ميتوان براي هفته بعد اقدام به رزرو کرد و اين امکان هم تا پايان همان روز در صورتيکه ظرفيت فروش تکميل نشده باشد امکان پذير است.

چنانچه رزروي انجام گرفته باشد و ترددي صورت نگيرد، مبلغ 56 هزار ريال از مبلغ رزروي کسر و مابقي پس از انجام محاسبات به حساب شهروندي عودت داده ميشود.

در صورت تردد در محدوده و نبود رزرو، مبلغ تعرفه به عنوان بدهي لحاظ خواهد شد و تا سي روز از تاريخ تردد فرصت جهت پرداخت وجود دارد. در صورت عدم پرداخت، خودرو مشمول جريمه ديرکرد و جريمه راهنمايي و رانندگي خواهد شد. مبلغ و زمان اعمال قانون در قالب جريمه مربوط به پليس راهور ناجا است.

درضمن خودروهاي آژانسي در صورت ثبت نام در تهران من و سپس قرار گرفتن در ليست خودروهاي تحت پوشش شرکتهاي مجاز در سايت taxi-agency.tehran.ir و همچنين تهيه سفر برگ از تخفيف 70درصدي بهره مند خواهند شد.

مرزهاي محدوده کنترل آلودگي هوا همان ابعاد و مرزهاي محدوده زوج يا فرد سابق است. مرزهاي اين محدوده از شمال به بزرگراه همت (از تقاطع امام علي (ع) تا تقاطع شهيد چمران)، از سمت جنوب به بزرگراه بعثت ( از تقاطع امام علي (ع) تا تقاطع شهيد نواب)، از سمت شرق به بزرگراه امام علي(ع) از تقاطع شهيد همت تا تقاطع بعثت) و از سمت غرب به بزرگراه شهيد چمران ( از تقاطع شهيد همت تا تقاطع بعثت) محدود ميشود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور