عناوین برگزیده
کد مطلب : 45489 تاریخ مطلب : 1398/11/19

تغيير احتمالي در طرح ترافيک سال 99 | ليست قيمت‌ها

مدير واحد ساماندهي محدوده‌ها و طرح‌هاي ترافيکي شهرداري تهران آخرين جزييات تغييرات در اجراي طرح‌هاي ترافيکي را تشريح کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ايسنا، عمار سعيديانفر در خصوص آخرين تغييرات طرح ترافيک پايتخت در سال آينده با بيان اين که محدوده اجراي طرح ترافيک و طرح کاهش آلودگي هوا بدون تغيير است، گفت: براي سال آينده بنابر مصوبه شوراي شهر، مکلف هستيم که سقف ورود به محدوده طرح ترافيک را رعايت کنيم که برهمين اساس ورود 103 هزار خودرو به محدوده طرح ترافيک در هر روز مجاز است و بيش از اين امکان ورود خودروها به محدوده وجود ندارد.

وي با بيان اينکه در سال آينده نرخ پايه طرح ترافيک در افراد عادي 21 درصد افزايش خواهد داشت، اظهار کرد: قيمت پايه طرح ترافيک در سال گذشته 23 هزار تومان بوده، اما در سال آينده قيمت پايه 28 هزار تومان خواهد بود، البته در تعيين قيمت نهايي تردد در محدوده طرح ترافيک ضريبهاي ديگري همچون زمان تردد، نوع معاينه فني، داشتن پول در حساب شهروندي و غيره محاسبه ميشود و نهايتا قيمت تعيين شده بنابر نوع محدوده، ساعت تردد، ميزان آلايندگي وسيله نقليه و غيره محاسبه ميشود.

  • نرخ ورود به محدوده با معاينه فني برتر

سعيديانفر با بيان اينکه ساعت پيک، قبل از 10 صبح و بعد از ساعت 16 اعلام شده است؛ ادامه داد: تخفيف معاينه فني برتر در طرح ترافيک سال 1398، 25 درصد بود اما امسال ميزان تخفيف براي رانندگان داراي معاينه فني برتر را به 30 درصد افزايش داديم.

مدير واحد ساماندهي محدودهها و طرحهاي ترافيکي شهرداري تهران در مورد قيمت تمام شده ورود به محدوده طرح ترافيک براي رانندگان ادامه داد: براين اساس حداقل قيمت براي رانندگاني که در ساعت غيرپيک وارد محدوده طرحهاي ترافيکي ميشوند بدين صورت است که اگر خودرو داراي معاينه فني برتر باشد قيمت 16 هزار و 464 تومان در نظر گرفته خواهد شد و اگر خودروي داراي معاينه فني برتر در ساعت پيک وارد محدوده طرحهاي ترافيکي شود قيمت 35 هزار و 280 تومان براي ورود وي در نظر خواهد گرفت.

  • حذف مهلت يک ماهه شارژ حساب شهروندي

وي با بيان اينکه اگر خودرويي فاقد معاينه فني برتر باشد و در ساعت غيرپيک وارد محدوده شود حداقل 23 هزار و 520 تومان براي وي در نظر گرفته خواهد شد و اگر همين خودروي فاقد معاينه فني برتر در ساعت پيک وارد شود، حداکثر مبلغ 50 هزار و 400 تومان براي وي محاسبه ميشود.

مدير واحد ساماندهي محدودهها و طرحهاي ترافيکي شهرداري تهران با بيان اينکه اگر افراد در سال آينده قبل از تردد روز خود را رزرو کرده و پول در حساب شهروندي آنها وجود داشته باشد ميتوانند از تخفيف 20 درصدي بهرهمند شونداظهار کرد: پيش از اين يک ماه شهروندان فرصت داشتند که حساب شهروندي خود را شارژ کنند اما اين فرصت يک ماهه در سال آينده حذف شده است و اگر شهروندان روز تردد خود را از قبل رزرو نکنند و در حساب شهرونديشان نيز پول وجود نداشته باشد، بهاي تردد آنها با ضريب يک محاسبه شده و از تخفيف 20 درصدي بهرهمند نخواهند شد

به گفته سعيديانفر خودروهاي هيبريدي و برقي از تخفيف 90 درصدي بهرهمند هستند.

  • تخفيف 50درصدي ساکنان محدوده

مدير واحد ساماندهي محدودهها و طرحهاي ترافيکي شهرداري تهران در مورد وضعيت ساکنين در منطقه اجراي طرح نيز، اظهار کرد: براي ساکنين محدودههاي طرحهاي ترافيکي براي سال آينده تخفيف 50 درصدي در نظر گرفته شده و خروج قبل از ساعت 8:30 صبح و يک ورود بعد از ساعت 17 رايگان خواهد بود، اما تردد بين ساعت 8:30 تا 17 با تخفيف 50 درصد لحاظ ميشود.

وي ادامه داد: البته در نظر داريم در اجراي طرحهاي ترافيکي، ساکنين محدوده را از ليست رزرو خارج کنيم تا ساکنين در تردد دچار مشکل نشوند که اين موضوع در حال بررسي است.

سعيديانفر با بيان اينکه به دنبال آن هستيم که يک اپليکيشن مختص طرحهاي ترافيکي طراحي کنيم، گفت: سازمان فناوري شهرداري تهران قول داده است که تا پايان سال اين اپليکيشن را به ما تحويل دهند، اما مردم ميتوانند از سامانه تهران من و tehran.ir فعلا استفاده کنند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور