عناوین برگزیده
کد مطلب : 38377 تاریخ مطلب : 1398/02/18

کاهش يک ساعته طرح ترافيک و زوج و فرد با آغاز رمضان

زمان طرح ترافيک و زوج و فرد از سه‌نشبه 17 ارديبهشت، هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان يک ساعت کاهش مي‌يابد.

سرهنگ محمد رازقي، رئيس مرکز فرماندهي کنترل ترافيک راهور تهران بزرگ با اعلام اين خبر در يک برنامه راديويي، گفت: براي رفاه حال شهروندان در ماه مبارک رمضان تمهيدات ترافيکي خاصي را در نظر گرفتهايم. براين اساس براي اينکه مردم در زمانطرح ترافيکو زوج و فرد زودتر به افطار برسند ساعت طرح ترافيک و زوج و فرد را يک ساعت کاهش داديم که اين تمهيدات از روز اول ماه مبارک رمضان اعمال ميشود.

به گزارش ايسنا، سرهنگ رازقي با اشاره به اينکه در زمان ماه مبارک رمضان ما شاهد تغييرات محسوسي در الگوي ترافيکي هستيم؛ افزود: بار ترافيکي قبل از افطار در اکثر معابر، محورهاي بزرگراهي و محورهاي داخلي تهران شديد ميشود که نيازمند مديريت ويژه است. ما نيروهاي خود را تقويت کرده و معابري را به صورت ويژه تحت پوشش ترافيکي قرار داديم تا وضعيت کلي ترافيک را در زمان افطار و اذان مغرب به حالت عادي بازگردانيم و شهروندان در ترافيک سنگين نمانند.

رئيس مرکز فرماندهي کنترل ترافيک راهور تهران بزرگ در پايان از شهروندان خواست براي مديريت ترافيک به ويژه در زمان افطار همکاري لازم را با ماموران پليس راهور داشته باشند.

با کاهش يک ساعته، طرح ترافيک و زوج و فرد در ماه رمضان تا ساعت 18 اجرا ميشود، اما تغييري در ساعت آغاز اين دو طرح اعمال نشده و ساعت آغاز آن همان ساعت 6:30 صبح خواهد بود. ضمن اينکه در روزهاي پنجشنبه، جمعه و ايام تعطيل نيز اين طرح اجرا نخواهد شد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور