کد مطلب : 25039
تاریخ مطلب : 1396/10/27
سازمان امور مالياتي کشور از ابتداي سال 1392 تا به امروز در حدود 30 اتحاديه صنفي را ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور الکترونيکي فاکتور کرده است. در اينجا قصد داريم آموزش ثبت نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي را بگذاريم.
راجع به اينکه صندوق فروشگاهي چيست و به چه کار ميآيد در صفحهصندوق فروشگاهي چيست؟ بيشتر بخوانيد.
آخرين اطلاعيه اتاق اصناف و سازمان امور مالياتي هم گوياي اين است که تمامي صنوف و اتحاديههاي مشمول اين طرح، تا 30ديماه96 فرصت ثبت نام دارند و در صورت عدم اجرا، جرايم و لغو معافيتهاي مالياتي براي آنها در پي خواهد داشت.
نام اصناف مشمول اين قانون را در فايل زير ببينيد:
ليست اتحاديه هاي مشمول صندوق مکانيزه
مراحل کاري که اصناف بايد انجام دهند را در ادامه متن آموزش ثبت نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي توضيح ميدهيم:
1: در اولين مرحله از آموزش ثبت نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي هر مودي مالياتي بايد ابتدا نرم افزار مورد تاييد دارايي تهيه کند.
2: سپس فرم برگ ثبت نام نصب سامانه فروشگاهي»را تکميل و پس از مهر و امضاي شرکت توليدکننده نرم افزار و اتحاديه صنفي خود، به سازمان امور مالياتي ارائه دهد.
برگ ثبت نام نصب سامانه فروشگاهي
3:در اين مرحله وارد آدرس اينترنتيtax.gov.irشويد.
اگر شماره اقتصادي داريد، طبق تصوير بالا نام کاربري و کلمه عبور را وارد و در قسمت ثبت صندوق و نرم افزار فروش» اطلاعات مربوط به نرم افزار و سخت افزار خود را وارد و تاييديه نهايي را دريافت کنيد. اگر شماره اقتصادي نداريد، طبق اينفوگرافيک زير وارد گزينه پيش ثبت نام شويد و مراحل زير را طي کنيد.
نکته1: گزارشهايي از قبيل گزارش فصلي و اظهارنامه مالياتي بايد از طريقنرم افزارتهيه شده به صورت الکترونيکي ارسال شود.
نکته2: در صورت عدم استفاده از سامانه هاي مذکور، از معافيت مالياتي مقرر در قانون براي سال مربوط محروم ميشويد و متناسب با ديرکرد در تهيه سامانه مذکور، مشمول پرداخت جريمه خواهيد شد.
نکته خيلي مهم:فقط اگر نرم افزار حسابداري داشته باشيد، شامل معافيت مالياتي خواهيد شد. اين نرم افزار بايد مطابق آخرين قوانين مالياتي باشد.