عناوین برگزیده
کد مطلب : 25039 تاریخ مطلب : 1396/10/27

آموزش ثبت‌نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي

سازمان امور مالياتي کشور از ابتداي سال 1392 تا به امروز در حدود 30 اتحاديه صنفي را ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور الکترونيکي فاکتور کرده است. در اينجا قصد داريم آموزش ثبت نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي را بگذاريم.
راجع به اينکه صندوق فروشگاهي چيست و به چه کار ميآيد در صفحهصندوق فروشگاهي چيست؟ بيشتر بخوانيد.
آخرين اطلاعيه اتاق اصناف و سازمان امور مالياتي هم گوياي اين است که تمامي صنوف و اتحاديههاي مشمول اين طرح، تا 30ديماه96 فرصت ثبت نام دارند و در صورت عدم اجرا، جرايم و لغو معافيتهاي مالياتي براي آنها در پي خواهد داشت.

نام اصناف مشمول اين قانون را در فايل زير ببينيد:

ليست اتحاديه هاي مشمول صندوق مکانيزه

مراحل کاري که اصناف بايد انجام دهند را در ادامه متن آموزش ثبت نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي توضيح ميدهيم:

1: در اولين مرحله از آموزش ثبت نام در سامانه ثبت صندوق فروشگاهي هر مودي مالياتي بايد ابتدا نرم افزار مورد تاييد دارايي تهيه کند.
2: سپس فرم برگ ثبت نام نصب سامانه فروشگاهي»را تکميل و پس از مهر و امضاي شرکت توليدکننده نرم افزار و اتحاديه صنفي خود، به سازمان امور مالياتي ارائه دهد.
برگ ثبت نام نصب سامانه فروشگاهي
3:در اين مرحله وارد آدرس اينترنتيtax.gov.irشويد.

اگر شماره اقتصادي داريد، طبق تصوير بالا نام کاربري و کلمه عبور را وارد و در قسمت ثبت صندوق و نرم افزار فروش» اطلاعات مربوط به نرم افزار و سخت افزار خود را وارد و تاييديه نهايي را دريافت کنيد. اگر شماره اقتصادي نداريد، طبق اينفوگرافيک زير وارد گزينه پيش ثبت نام شويد و مراحل زير را طي کنيد.

نکته1: گزارشهايي از قبيل گزارش فصلي و اظهارنامه مالياتي بايد از طريقنرم افزارتهيه شده به صورت الکترونيکي ارسال شود.

نکته2: در صورت عدم استفاده از سامانه هاي مذکور، از معافيت مالياتي مقرر در قانون براي سال مربوط محروم ميشويد و متناسب با ديرکرد در تهيه سامانه مذکور، مشمول پرداخت جريمه خواهيد شد.

نکته خيلي مهم:فقط اگر نرم افزار حسابداري داشته باشيد، شامل معافيت مالياتي خواهيد شد. اين نرم افزار بايد مطابق آخرين قوانين مالياتي باشد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور