عناوین برگزیده
کد مطلب : 24986 تاریخ مطلب : 1396/10/10

جزئيات طرح جديد ترافيک تهران اعلام شد

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: مقدمات و زيرساخت‌هاي اجراي طرح ترافيک جديد فراهم شده و اين طرح از 15 فروردين 97 اجرايي مي‌شود.

به گزارش اخبار خودرو» ، حسن پورسيدآقايي در رابطه با جزئيات طرح جديد ترافيک سالانه تهران، گفت: در طرح قديم ترافيک، عدهاي به مدت يک سال مجوز عبور و مرور به طرح ترافيک را داشتند و اين از ايرادات آن است چرا که اين تعداد افراد ميتوانستند هر روز و هر ساعت به طرح ترافيک بيايند و بروند و به نوعي يک طرح تشويقي برايشان بود.

حسن پورسيدآقايي

حسن پورسيدآقايي

وي ادامه داد: از طرفي، طرح ترافيک قديم عدالت نداشته است، چرا که 100 هزار نفر از ميان 4 ميليون خودرو را جدا کردهايم و مجوز به آنها دادهايم که در هر ساعتي ميتواند در شهر با ميانگين 8 ساعت تردد کنند و عدهاي که کار ضروري هم دارند، بايد 40 هزار تومان بپردازند.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: در طرح جديد ترافيک، هر خودرويي حساب کاربري داشته و مبلغي را افراد شارژ ميکنند تا هر زماني که وارد طرح ترافيک ميشوند بسته به اينکه چه ساعتي بيايند و بروند، از اين حسابشان مبلغ کسر ميشود، اگر يک ساعت، يک روز يا 50 روز است، از حسابشان برداشته ميشود.

پورسيدآقايي با بيان اينکه در طرح قديم ترافيک، مديريت ترافيک نداشتهايم، گفت: اما در طرح جديد، اگر فردي در ترافيک صبحگاهي يا عصرگاهي عبور و مرور کند، بايد 3 برابر افراد ديگر عوارض بدهد.

وي ادامه داد: در واقع زمان را به سه قسمت اوج صبح، ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر و اوج ترافيک عصر تقسيمبندي کردهايم، چرا که تاکنون براي ترافيک عصرگاهي برنامهريزي لازم نشده بود.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران گفت: به اين ترتيب براي افرادي که از اين سه قسمت در طول روز استفاده ميکنند تفاوت قائل شدهايم و عوارض را هم سه قسمت کردهايم، به اين ترتيب مردم ميتوانند زمان سفر خود را مديريت کنند.

پورسيدآقايي افزود: 40 درصد سفرهاي تهران الزام ساعتي ندارد و براي مردم قابل تنظيم است.

وي در مورد اينکه طرح جديد ترافيک چه ميزان در کاهش آلودگي و ترافيک اثرگذار است، گفت: پيشبيني شده که ترافيک صبح و عصر با اين طرح جديد 20 درصد کاهش يابد.

معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران تصريح کرد: همچنين براي خودروهايي که معاينه فني برتر دارند، تخفيف 20 درصدي عوارض درنظر گرفته شده است، اين معاينه فني برتر که اکنون دو ماه است در مراکز معاينه فني راهاندازي شده، موتورها را در دور بالا ميسنجد، و اين علاوه بر سنجش معاينه فني معمولي است که ضريب يک دارد.

وي گفت: همچنين به ساکناني که در محلات طرح ترافيک زندگي ميکنند نيز امتيازاتي خواهيم داد تا در ساعت صبحگاهي که ميخواهند تردد کنند، بدون مجوز طرح ترافيک از منزل خود خارج شوند.

پورسيدآقايي گفت: طرح ترافيک جديد با همکاري شهرداري و پليس راهور از 15 فروردين 97 اجرايي ميشود، مقدمات و زيرساختهاي آن فراهم شده، البته دوربينهاي خروج بايد تنظيم شوند.

منبع : فارس

نیمتا روزنامه های صبح کشور