عناوین برگزیده
کد مطلب : 24962 تاریخ مطلب : 1396/10/03

نمايشگاه‌هاي خودرو حق پيش‌فروش ندارند

رييس اتحاديه صنف نمايشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تاکيد کرد که هيچ يک از اعضاي اين صنف حق عرضه خودرو به روش پيش‌فروش را نداشته و تنها بايد اين محصولات را به صورت نقدي عرضه کنند.

رييس اتحاديه صنف نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران تاکيد کرد که هيچ يک از اعضاي اين صنف حق عرضه خودرو به روش پيشفروش را نداشته و تنها بايد اين محصولات را به صورت نقدي عرضه کنند.

سعيد موتمني در گفتوگو با ايسنا، اظهار کرد: براساس قانون حمايت از حقوق مصرفکنندگان خودرو، تنها شرکتهايي مجاز به عرضه خودرو به روش پيشفروش هستند که اولا نماينده رسمي شرکت توليد يا واردکننده آن برند خودرويي بوده و دوما مجوز پيشفروش را از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ کرده باشند.

وي ادامه داد: بنابراين طبق اين قانون هيچ يک از اعضاي صنف نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو حق عرضه اين محصولات به روش پيشفروش را ندارند.

رييس اتحاديه صنف نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران تصريح کرد: علاوه بر اين طبق قانون، رسانهها قبل از انتشار آگهي پيشفروش خودرو بايد مجوز صادره از وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين زمينه را رويت و شماره مجوز صادره را در آگهي ذکر کنند در غير اين صورت مرتکب تخلف شدهاند.

اخيرا وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعيهاي از متقاضيان خريد خودرو خواست از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پيشفروش خودرو و يا پرداخت وجه به شرکتهايي که فاقد مجوز پيشفروش صادره از اين وزارتخانه هستند، اکيداً خودداري کنند.

اين وزارتخانه در اطلاعيه خود اعلام کرد:" براي پيشگيري از بروز مشکلات ناشي از عدم ايفاي تعهدات شرکتهاي عرضهکننده خودرو اعم از توليدکنندگان داخلي و يا واردکنندگان و لزوم نظارت و کنترل بر عرضه خودرو به شکل پيشفروش و براساس ماده پنج آييننامه اجرايي قانون حمايت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مصوب 28/ 1/ 1395 مجدداً تأکيد ميگردد پيشفروش خودرو صرفاً پس از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز خواهد بود".

اين وزارتخانه تاکيد کرده که ارايه مجوزهايي از قبيل پروانه کسب معتبر از اتحاديه مربوطه و يا گواهي نمايندگي رسمي از مرکز اصناف و بازرگانان به هيچ عنوان مجوز پيشفروش خودرو تلقي نميشود.

نیمتا روزنامه های صبح کشور