عناوین برگزیده
کد مطلب : 23761 تاریخ مطلب : 1396/08/21

شکايت هاي مربوط به پرداخت هاي غير متعارف خريد خودرو رسيدگي مي گردد

رييس سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان درباره افزايش قيمت خودرو طي مدت اخير و وظيفه اين سازمان در قبال بازار توضيحاتي ارائه و اظهار کرد: قيمت هيچ کالايي در بازار رها نشده است اما سازمان حمايت بر اساس اولويت‌هاي خود عمل مي‌کند و دنبال رصد مغازه به مغازه قيمت‌ خودرو نيست.

محمود نوابي با حضور در غرفه ايسنا در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها با اشاره به ضوابط قيمت گذاري خودرو، بيان کرد: بر اساس قانون، قيمت خودروها تا 45 ميليون تومان از طريق دستورالعمل شوراي رقابت تعيين مي شود که البته اين به معناي قيمت دهي اين شورا نيست بلکه صرفا نحوه قيمت گذاري را مشخص مي کند.

وي افزود: بر همين اساس بنابر نظر شوراي رقابت، خودروهاي کمتر از 45 ميليون تومان جنبه رقابتي ندارند و به صورت انحصاري عرضه مي شوند اما در ادامه خودروهايي که بيش از اين رقم قيمت گذاري مي شوند شامل قيمت گذاري هاي رقابتي هستند.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: برخي قيمت ها براي کالا و خدمات قيمت هاي آزاد است که البته اين قيمت ها به معناي رها شده نيست. يعني مي توان گفت قيمت هيچ کالايي در سطح بازار رها نشده است اما سازمان حمايت مصرفکنندگان و توليدکنندگان هم بر اساس اولويت هاي خود عمل مي کند و دنبال رصد مغازه به مغازه قيمت هاي خودرو نيست، بلکه بر اساس اولويت هاي خود يعني کالاهاي گروه يک و اولويت هاي سبد خريد خانوار اقدام مي کند.

نوابي همچنين با اشاره به اينکه سازمان حمايت پيگير شکايات خواهد بود، افزود: وظيفه سازمان حمايت ايجاب مي کند که اگر فردي هنگام خريد خودرويي پرداخت غيرمتعارف داشته باشد و از اين موضوع به سازمان شکايت کند پيگير شکايت هاي رسيده در اين زمينه باشد.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت براي بررسي قيمت خودرو، گفت: با تاييد وزير در وزارت صنعت، معدن و تجارت کميته اي براي بررسي افزايش قيمت خودرو تشکيل شده است که به اين موضوع خواهد پرداخت.

نیمتا روزنامه های صبح کشور