عناوین برگزیده
کد مطلب : 23384 تاریخ مطلب : 1396/07/22

نايب رئيس اتاق اصناف ايران: توليد کشور با وضعيت فعلي نظام بانکي به‌جايي نمي‌رسد

نايب رئيس اتاق اصناف کشور گفت: در شوره زار نظام بانکي با وام‌هاي با نرخ سود بالاي 20 درصد شکوفه توليد و رقابت با کالاهاي چيني، ژاپني و آسيايي غنچه نمي‌زند.

جلال الدين محمد شکريه در همايش پليس، امنيت و اصناف در رشت اظهار داشت: در اکثر کشورهاي دنيا براي حفظ نظم براي هر هزار نفر 8 نفر نيروي انتظامي در نظر ميگيرند و اين آمار در کشور ايران براي هر هزار نفر 3.5 نفر مامور نيروي انتظامي است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از رشت، وي با بيان اينکه ارزيابي نيروي انتظامي در هر کشور بر حسب نوع فرهنگ و توليد شرارت کشورهاي همسايه و طول مرزهاي آن کشور است گفت: عملکرد نيروي انتظامي در ايران با وجود جنگ و شرارت در کشورهاي همسايه متمايز و برتر از تمام کشورهاي دنيا است.

نايب رئيس اتاق اصناف ايران با اعلام اينکه اگر همه به وظايف خود به درستي عمل کنند، نيازي به برخورد نيروي انتظامي و قوه قضاييه با بزه کاريهاي اجتماعي نيست اعلام داشت: بايد فشارها از قوه قضاييه و نيروي انتظامي برداشته شود.

وي با اعلام اينکه بحث کمک به واحدهاي توليدي و پرداخت 10 هزار ميليارد تومان به بنگاههاي کوچک بيش از 2 سال است که در کشور مطرح ميشود عنوان داشت: هنوز بانک وام دهنده، ميزان سود، نحوه پرداخت و تعداد ضامنها براي دريافت اين وامها مشخص نشده است.

رئيس اتاق اصناف استان گيلان با اشاره به اينکه حضور فروشگاههاي بزرگ مواد غذايي خارجي در کشور يک خطر براي اقتصاد کشور است، بيان داشت: اين فروشگاهها با عمده فروشي، فرهنگ کشور را به سمت مصرف توليدات خارجي ميبرند.

عضو شوراي اسلامي شهر رشت ابراز داشت: ماليات بر ارزش افزوده با سلايق مختلف در کشور گرفته ميشود و مجلس بايد يکبار براي هميشه تکليف قانون دريافت ماليات بر ارزش افزوده را مشخص کند.

وي با اعلام اينکه نحوه برخورد با کالايي که به ظن قاچاق توقيف ميشود درست نيست، اعلام داشت: مدلهاي به روزتر برخي از کالاها مانند تلفن همراه سريعاً به بازار ورود ميکند و تکليف کالايي که با ظن قاچاق بودن توقيف شده بايد سريعتر مشخص شود تا اصناف آسيب نبينند.

شکريه با بيان اينکه هزينه توليد در کشور زياد است و هزينه برق، آب و گاز در واحدهاي صنفي بسيار بالا است، گفت: اگر دولت به دنبال توليد اشتغال است بايد براي رونق کار در واحدهاي صنفي هزينه کند و تنها سال گذشته 600 هزار نفر در واحدهاي صنفي مشغول به کار شدند.

نائب رئيس اتاق اصناف ايران با تاکيد بر اينکه در شوره زار نظام بانکي با وامهاي بالاي 20 درصد شکوفه توليد و رقابت با کالاهاي چيني، ژاپني و آسيايي غنچه نميزند خاطرنشان کرد: نظام بانکي کشور بايد در خدمت توليد باشد.

وي با بيان اينکه فرهنگ خريد کالاي ايراني در مردم وجود دارد و اين توليدکنندگان هستند که بايد کيفيت محصولات خود را به محصولات خارجي نزديک کنند، گفت: با ورود کالاي قاجاق به کشور، قدرت رقابت با کالاهاي خارجي از توليدکنندگان ايراني گرفته شده است.

نائب رئيس اتاق اصناف ايران با اعلام اينکه برپايي چادرها در استان گيلان شايسته مسافران و مردم استان گيلان نيست، افزود: برپايي چادرها امنيت اخلاقي و فيزيکي استان را از بين ميبرد و نميشود آماري از حضور مسافران در استان گيلان کسب کرد.

وي با بيان اينکه شهر رشت به عنوان شهر خلاق و شهر خوراک شناسي در يونسکو توسط پيگيريهاي شهرداري رشت ثبت شده است گفت: اگر خلاقيت، فعاليت و نوع برخورد واحدهاي صنفي با گردشگران درست نبود، شهر رشت به عنوان شهر خلاق در يونسکو ثبت نميشد.

شکريه با اعلام اينکه شهر رشت قابليت و ظرفيت تبديل شدن به شهر جشنوارهها را داراست ، عنوان داشت: با تبديل شدن رشت به شهر جشنواره ها، پول به اين شهر سرازير ميشود اما در حال حاضر رشت کانالي براي عبور مسافران است و مسافران ايستادگي در شهر رشت ندارند.

عضو شوراي اسلامي شهر رشت با تاکيد بر اينکه افراد شوراي شهر بايد شوراي شهر مردم باشند نه شوراي شهر شهرداري اظهار داشت: اگر شخصي شوراي شهر مردم نباشد و در برابر برخي از درخواستها تسليم شود به درد کار اجرايي نميخورد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور