عناوین برگزیده
کد مطلب : 22285 تاریخ مطلب : 1396/07/19

برنامه اصناف همکاري، همراهي و تعامل با اداره اماکن نيروي انتظامي است

اداره اماکن نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران يکي از نهادهايي است که بيشترين تعامل و ارتباط را با مجموعه اصناف کشور دارد.

اداره اماکن نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران يکي از نهادهايي است که بيشترين تعامل و ارتباط را با مجموعه اصناف کشور دارد.

از همين رو، علي فاضلي رئيس اتاق اصناف ايران در گفتوگو با پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران از ضرورت تداوم اين همکاري و افزايش آن گفت و تصريح کرد: تاکنون نشستها و جلسات متعددي با فرماندهان اداره اماکن و پليس نظارت بر اماکن عمومي در رده هاي مختلف داشته و اين قبيل نشستها تاکنون نتايج و دستاوردهاي قابل تأملي براي واحدهاي صنفي به همراه داشته است.

فاضلي در ادامه با اشاره به نقش مهم و غيرقابل انکار پليس نظارت بر اماکن عمومي در نحوه فعاليت واحدهاي صنفي و مجموعه هاي بالادستي آن افزود: بدون ترديد واحدهاي صنفي، اتحاديه ها و به تبع آنها، اتاقهاي اصناف سراسر کشور نميتوانند در مواردي همانند ايجاد ثبات و امنيت لازم، ساماندهي نظام کسب و کار، فعاليتهاي فرهنگي و… بدون همراهي و تعامل با ادارات اماکن نسبت به انجام وظايف و فعاليتهاي خود توفيق چنداني به دست آورند و به طور حتم نيازمند اين همراهي هستند.

او در بخش ديگري از اين گفتوگو بيان داشت: از سوي ديگر، بخش قابل توجهي از گروه هايي که از خدمات واحدهاي صنفي بهره برداري ميکنند، نيازمند ايجاد فضايي امن و قابل اعتماد براي بهره گيري هرچه بيشتر از خدمات واحدهاي صنفي هستند. به طور قطع يکي از ارکان ايجاد اين اعتماد توجه و تأييد پليس نظارت بر اماکن عمومي ناجا است. به طوري که جامعه هدف واحدهاي صنفي ميتوانند با تکيه بر اعتمادسازي نهادي مانند پليس نظارت بر اماکن عمومي اطمينان قلبي بيشتري نسبت به خدمات واحدهاي صنفي در سراسر کشور داشته باشند.

رئيس اتاق اصناف ايران در ادامه به موضوع پلمب واحدهاي صنفي متخلف يا فاقد پروانه کسب اشاره و اضافه کرد: يکي از بزرگترين آفات مربوط به کسب و کار در ايران، فعاليت واحدهاي بدون پروانه کسب در سراسر کشور است. طبق آمارهاي به دست آمده از سوي مراجع ذيصلاح عمده تخلفات صورت گرفته در حوزه اصناف ناشي از فعاليتهاي اينگونه واحدهاست. در اين بخش نقش غير قابل انکار و ستودني اداره اماکن بيش از پيش رخ نشان ميدهد. در حقيقت مواجهه و برخورد با واحدهاي متخلف يکي از اهداف مشترک ميان اتحاديه هاي صنفي و اتاقهاي اصناف کشور با پليس نظارت بر اماکن عمومي است. به همان ميزان که اداره اماکن به عنوان متولي ايجاد نظم و امنيت در ساختار کسب و کار کشور نسبت به اين مسئله حساس و دقيق است، مجموعه صنوف هم داراي همين حساسيت بوده و در تلاش است تا از طريق اين همکاري و تعامل زمينه را براي توقف، تحديد يا تغيير فضاي فعاليت چنين واحدهايي مهيا کند.

فاضلي در پايان به برنامههاي آتي اتاق اصناف ايران در ارتباط با اداره اماکن اشاره و تصريح کرد: سياست و راهبرد اصلي اتاق اصناف ايران همکاري، همراهي و تعامل هر چه بيشتر با اداره اماکن بوده و در اين راستا خود را مکلف ميداند تا در بستري مناسب و به دور از جنجال و هياهو بيشترين همکاريهاي لازم را با مجموعه پليس اماکن ناجا داشته باشد. همانگونه که تاکنون نيز وضع بر همين منوال بوده و اصناف و اداره اماکن کمترين تقابل و برخورد را با يکديگر داشته اند.

نیمتا روزنامه های صبح کشور