عناوین برگزیده
کد مطلب : 22283 تاریخ مطلب : 1396/07/19

نرم‌افزار جست‌وجوي تعميرگاه‌هاي پروانه‌دار خودرو

نرم‌افزاري با عنوان اتواپ auto app از سوي اتحاديه تعميرکاران خودرو رونمايي شده که اين نرم‌افزار قادر است در هر نقطه شهر نزديک‌ترين واحد صنفي مجوزدار را معرفي کند. اين نرم‌افزار که به تازگي از آن رونمايي شده درباره تعميرات و سرويس‌دهي به خودروهاي تهران است

نرمافزاري با عنوان اتواپ auto app از سوي اتحاديه تعميرکاران خودرو رونمايي شده که اين نرمافزار قادر است در هر نقطه شهر نزديکترين واحد صنفي مجوزدار را معرفي کند.

اين نرم افزار که به تازگي از آن رونمايي شده درباره تعميرات و سرويس دهي به خودروهاي تهران است، چرا که با توجه به سردرگمي اکثر کاربران هنگام خرابي خودروها و عدم آشنايي آنها با نشاني تعميرگاههاي ماهر و مجوزداري که ممکن است در نزديکي محل خرابي ماشين وجود داشته باشند، همواره مشکلات متعددي ايجاد شده است.

به گزارش ايسنا، از سوي ديگر عدم اطلاع شهروندان از قيمتهاي مصوبي که در حوزه تعميرات خودرو وجود دارد يا مواردي مانند عدم تشخيص درست ايرادات توسط برخي واحدهاي صنفي که ممکن است جواز کسب هم نداشته وامکاني براي پيگيري مشکلات آنها نباشد در سالهاي گذشته موجب شده است در بازار تعميرات خودرو مشکلات متعددي مشاهده شود بر همين اساس اتحاديه صنف مربوطه با ايجاد اين نرمافزار تلاش کرده در راستاي نظارت دقيق بر عملکرد تعميرکاران فعاليتهاي خود را تشديد کنند.

به اين ترتيب به واسطه نرمافزار طراحي شده افراد ميتوانند به هنگام خرابي خودرو نزديکترين تعميرگاههاي صنفي داراي جواز کسب را پيدا کرده و يا از خدماتي مانند حضور تعميرکار در محل يا خريد آنلاين قطعات اصل بهره بگيرند.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو با اعلام اين خبر اظهار کرد: در حال حاضر فعاليت اين نرمافزار در مرحله آزمايشي قرار داشته و در آينده نزديک شاهد ارائه رسمي آن به شکل رايگان خواهيم بود.

عليرضا نيک آيين همچنين عنوان کرد:تلاشهاي فعلي براي آن است که تعميرگاه هاي تهران به سمت ستاره دار شدن و ارائه خدمات مناسب به مردم پيش رفته و ميزان شکايتها کاهش پيدا کند.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو با يادآوري اينکه طبق آنچه اعلام شده صنف تعميرکاران خودرو بيشترين حجم شکايات را به خود اختصاص داده اند گفت: براي حل اين مشکل لازم است که به مردم آگاهي بخشي شود و تمهيداتي براي اصلاح اين وضعيت در نظر گرفته شود چرا که بهبود اين اوضاع با زور و اجبار صورت نميگيرد.

وي ادامه داد: اکنون در سطح شهر تهران 4500 واحد شناسنامه دار و شايد به همين تعداد تعميرگاه بدون پروانه کسب در حال فعاليت هستند ما نيز براي نظارت بيشتر و بهبود اوضاع تعداد اعضاي تيم بازرسي خود را در صنف افزايش دادهايم و اين تيم را به يک گروه 120 نفره که از نخبگان صنفي تشکيل شده افزايش داده ايم تا در سايه نظارتهاي بيشتر واحدهاي بدون جواز شناسايي شوند.

نيک آيين همچنين عنوان کرد: ما به هيچ عنوان نميخواهيم جلوي کسب کسي را بگيريم اما تاکيد ما بر آن است که واحدهاي صنفي آموزش هاي لازم را ديده و به شکل جوازدار و قانونمند فعاليت کنند. اکنون بخش قابل توجهي از شکاياتي که در حوزه تعميرگاهها وجود دارد به واحدهاي بدون مجوز مربوط ميشود چرا که اين واحدها آموزش هاي لازم را نديده اند.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو در پايان صحبتهاي خود با اشاره به جلساتي که با پليس اماکن برگزار شده، اظهار کرد: پيگيريهاي متعددي انجام دادهايم و قرار بر آن است که پليس اماکن اين موضوع را حل کرده و در برخورد با واحدهاي بدون مجوز حساسيت بيشتري وجود داشته باشد تا ديگر شاهد اين شرايط نباشيم که در صنف تعميرکاران بيشترين شکايات مردمي وجود دارد.

نیمتا روزنامه های صبح کشور