عناوین برگزیده
کد مطلب : 22282 تاریخ مطلب : 1396/07/18

تعقيب قضايي راننده اسنپ مبني بر تعرض جنسي

جعفري دولت‌آبادي به پرونده‌اي که طي چند روز اخير در دادسراي جنايي تهران مفتوح گرديده اشاره نمود. موضوع اين پرونده شکايت زني از يک راننده اسنپ دائر بر تعرض جنسي است.

در اين پرونده خانمي 31 ساله که به تازگي عمل جراحي نموده و دوره نقاهت را ميگذرانده، به دادسراي جنايي اعلام ميکند که از طريق نرم افزار اسنپ درخواست خودرو نموده بود تا وي را از شرق تهران به فرودگاه برساند و شرکت اسنپ مردي 30 ساله را به عنوان راننده معرفي کرده بود که متاسفانه راننده، شاکيه را به تپه هاي يکي از مناطق تهران برده و به وي تعرض نموده است.

دادستان تهران در خصوص اقدامات دادستاني در رسيدگي به اين پرونده اظهار داشت: مقرر گرديد سرپرست دادسراي جنايي مدير اسنپ را احضار کند چرا که آژانسها مجوز دارند و تحت نظارت اتحاديه مربوطه هستند، اما در خصوص اسنپ چنين نظارتي وجود ندارد.

جعفري دولت آبادي با اشاره به يک نمونه آگهي تبليغاتي که در صفحه 15 روزنامه شرق در تاريخ چهارشنبه دوازدهم مهر ماه سال جاري چاپ شده و در مصاحبه با فردي به عنوان مدير ارشد بازاريابي اسنپ، مطالب غيرواقعي ادعا شده، اظهار داشت: نامبرده در مطلبي تحت عنوان ناکجا ميري»، اظهار داشته است اسنپ رانندگان را غافلگير نميکند هليکوپتري که فرد را به دل طبيعت ميبرد، او را به يک وعده غذاي گرم ميهمان ميکند و با اجراي زنده موسيقي از سوي يک گروه معروف داخلي خود رو، تنها اتفاقاتي نيستند که در کمپين ناکجا ميري» رقم خورده است و برنامههاي غافلگير کننده اين کمپين در آينده رو به فزوني خواهد بود و مخاطبان اسنپ هيجان بيشتري را تجربه خواهند کرد....»

دادستان تهران از دستگاههاي ذيربط خواست مجوز مربوط به فعاليت اسنپ در حوزه حمل و نقل را بررسي و در مورد مستندات و مدارک فعاليت آن توضيح دهند. وي افزود: اسنپ ميتواند يک ابتکار در دنياي حمل و نقل باشد و حسب اعلام مدير اسنپ، اين تشکيلات داراي 150 هزار راننده صرفاً در بخش حمل و نقل شهري است.

هشدار دادستان تهران به مدير اسنپ

دادستان تهران با هشدار به مدير اسنپ اعلام کرد: قرار نبود با اين گونه تبليغات فريبنده مردم را اغوا کنيد، شما چگونه با هليکوپتر مردم را به دل طبيعت ميبريد و موسيقي زنده پخش ميکنيد؟ لذا به مدير اسنپ هشدار داده ميشود تا مواظب باشد که فعاليتهاي اين شرکت، محملي براي ايجاد ناامني و ارتکاب جرايم نشود. قرار بر اين بود که به مردم خدمت ارائه شود نه اين که راننده اسنپ، زني را به تپهها ببرد و به او تجاوز کند و آن گاه با تبليغات فريبنده و غيرواقعي اسنپ را بزرگ جلوه دهيد

نیمتا روزنامه های صبح کشور