عناوین برگزیده
کد مطلب : 15682 تاریخ مطلب : 1396/04/13

تلاش براي راه‌اندازي اتحاديه کسب و کارهاي اينترنتي

رييس اتاق اصناف از برنامه ريزي براي راه‌اندازي اتحاديه کسب‌کارهاي اينترنتي خبر داد.

علي فاضلي در گفتوگو با ايسنا، اظهار کرد: فعاليت کسب وکارهاي نوين طي دوسال گذشته مورد بحث زيادي قرار گرفته و بر همين اساس اتاق اصناف معاونتي را براي مديريت اين گروه شکل داده است.

وي عنوان کرد: به دنبال پيگيري هاي صورت گرفته در اين زمينه قرار بر آن شد اتحاديه مستقلي دراين حوزه تشکيل شود که براي تشکيل چنين اتحاديه اي جلساتي تشکيل شده و در سطح اصناف ودولت پيگيري هاي لازم صورت گرفته است.

رييس اتاق اصناف ادامه داد: پس از انجام مراحل اوليه، فراخوان عمومي براي ثبت نام و تشکيل هيت مديره اين صنف منتشر شد و بالغ بر 50 واحد دراين عرصه اعلام آمادگي کردند.

اما فاضلي در پاسخ به سوالي در خصوص نگراني و گلايههاي اصناف مختلف براي ايجاد اتحاديه مستقل توضيح داد: ممکن است بخشي از اتحاديهها در اين زمينه اظهار نگراني کنند اما نميتوان جلوي پيشرفت کار و به ويژه اقداماتي که به نفع مصرف کننده است را گرفت، به هر صورت ما بايد در اتحاديههاي مختلف براي بروز شدن شرايط خود اقداماتي صورت دهيم.

وي همچنين گفت: اکنون بايد اتحاديه ها در راستاي ارائه خدمات نوين حرکت کنند و به عنوان مثال تشکيل آژانسهاي اينترنتي شاهد اين ادعاست. در چنين شرايطي اگر اتحاديه هاي مختلف اهمال کنند سايرين منتظر نمانده و مطابق با دنيا پيش مي روند بر همين اساس لازم است اتحاديه ها پيشرفت روز ر ا در نظر داشته و اين نکته را مد نظر داشته باشند که اتاق اصناف پشتيبان همه اصناف است و نبايد کسب وکار نوين را مورد غفلت قرار داد، چرا که مي توان از اين فضا براي بهبود کار بهره گرفت.

فاضلي در بخش ديگري از صحبتهاي خود عنوان کرد: تمامي اين اقدامات در جهت رفاه مصرف کننده صورت ميگيرد تا شرايط بهتر ي براي مصرف کنندگان فراهم شود.

وي در پاسخ به اين سوال که بهتر نبود کسبو کارهاي اينترنتي در هر حوزه در دل اتحاديه مربوطه جا بگيرند، گفت: دولت به دنبال ايجاد اتحاديه کشوري بود که بحثهاي زيادي در اين خصوص انجام شد. ما نيز بر اساس نظام صنفي اين مسئله را اعلام کرديم که اگر قرار است اتحاديه تشکيل شود بايدتحت نظارت اتاق اصناف باشد چراکه برخي ميگويند اين اتحاديه مستقل از اتحاديه هاي صنفي در نظر گرفته ميشود.

فاضلي در پايان گفت: اکنون تلاش داريم آييننامه مربوط به اين اتحاديه به صورت روشن و واضح تدوين شود و بر اين باوريم همين که اجازه نداديم اين اتحاديه از حوزه اصناف خارج شود گام بزرگي بوده است.
نیمتا روزنامه های صبح کشور