عناوین برگزیده
کد مطلب : 15681 تاریخ مطلب : 1396/04/13

بازار داغ قاچاق قطعات خودرو

رئيس اتاق اصناف ايران گفت: بازار قاچاق قطعات يدکي خودرو و کنترل نشدن ورود اين کالاها همچنان داغ است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از صدا و سيما، علي فاضلي با اشاره به اينکه مسئولان ذيربط بايد نظارت بيشتري بر موضوع واردات قطعات خودرو داشته باشند، افزود: توليد قطعات بي کيفيت در داخل کشور و عرضه آن با نام برندهاي معروف از ديگر معضلات بازار قطعات خودرو است.

وي با بيان اينکه بازار قاچاق قطعات يدکي خودرو و کنترل نشدن ورود اين کالاها همچنان داغ است، واحدهاي بدون پروانه را محل توليد قطعات تقلبي و بي کيفيت دانست و گفت: با توجه به ارتباط اين قطعات با جان مردم، مصرف کنندگان بايد براي خريد اين قطعات به مراکز داراي پروانه کسب مراجعه کنند.

رئيس اتاق اصناف ايران حجم کم واردات قطعات يدکي خودرو را ناشي از موفقيت توليدکنندگان داخلي براي تأمين اين بازار اعلام کرد و گفت: در مجموعه اين نمايشگاه اتحاديههاي همگن کشوري حضور دارند که در صورت توجه بيشتر به آنها و رعايت استاندارد و توليد باکيفيت ميتوانند رونق بيشتري براي توليد خود ايجاد کنند.

فاضلي همچنين با اشاره به ابلاغ دستورالعمل اختصاص وام به واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط از سوي بانک مرکزي به بانکهاي عامل ادامه داد: 10 هزار ميليارد تومان در اين طرح به واحدهاي صنعتي کوچک و متوسط تحت پوشش اصناف اختصاص مييابد که در چند روز آينده به طور رسمي اعلام خواهد شد.
نیمتا روزنامه های صبح کشور